2010/07/25

Keittiön ikkunasta kaupungille

Olen saanut ja löytänyt ihania vanhoja verhokankaita, jotka eivät kuitenkaan ole oikein saaneet arvoistaan paikkaa kotoamme. Verhoja on myös aika paljon, joten vaarana oli, että ne hautautuvat kaappiin. Senpä vuoksi ompelin niitä käsilaukuiksi. Noo, onhan minulla niitä käsilaukkujakin aika paljon kaapissa, mutta miettikääpäs seuraavaa: Montako kertaa vuodessa nainen vaihtaa asuntonsa verhot? Entäpä montako kertaa vaihtaa käsilaukun? Aivan! Nyt siis kankaat pääsevät muidenkin ihailtaviksi kaupungille keikkumaan.





Kankaat: Marimekon "Tango" ja "Onnenkukka" ja tuntematon kirppislöytö. Vuorina valkoista puuvillaa.
Malli: Tildan kirjasta Sew Pretty Christmas Homestyle alkuisin.

Samalla mallilla on tehty tämä ja nämä ja nämä laukut. Ensimmäisen kokeilun jälkeen olen muokannut kaavaa ja tekniikkaa (omasta mielestäni) paremmaksi esim. olkahihnojen ja pohjan suhteen, sekä lisännyt sisätaskun.

Olen ajatellut laittaa osan laukuista eteenpäin, mutten tiedä mitkä! Vihreä on aivan ihana, mutta edellisienkin versioiden kanssa huomasin, ettei se sopinut tyyliini. Oranssista taas en ajatellut etukäteen pitäväni, mutta nyt olen melko tykästynyt siihenkin!

Nyt jatkan lomailua, joten seuraavat ompelukset saavat taas odotella, sillä matkalle kutimeksi lähtee ikuisuusprojektini, vaikka eipä näillä helteillä välttämättä paljon kudota vaan nautitaan vain auringossa olosta.

-Paula

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.